НАКАЗ № 1-46 від 31.03.2009 Про введення в дію «Положення про кафедру НТУУ «КПІ»

Завантажити оригінали документівРозмір
Microsoft Office document icon 09_1-46.doc36.5 КБ
Microsoft Office document icon 09_1-46a.doc81 КБ

Згідно з рішенням Методичної ради НТУУ «КПІ» від 19.03.09

Н А К А З У Ю:
1. Ввести в дію «Положення про кафедру НТУУ «КПІ» з 1 травня 2009 року.
2. Начальнику ВК та діловодства Андрейчук Л.П. даний наказ довести до відома всіх структурних підрозділів (факультетів, інститутів);
3. Деканам факультетів, директорам інститутів, завідувачам кафедр:
- до 1 травня ознайомити з Положенням співробітників кафедр, деканатів і інститутів;
- привести посадові обов’язки завідувачів кафедр, викладачів та співробітників кафедр у відповідність до вимог Положення.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на першого проректора Якименка Ю.І.

Ректор М.З. Згуровський

Положення про кафедру НТУУ "КПІ"

1. Загальні положення

1.1. Кафедра – базовий структурний підрозділ Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут», що проводить навчально-виховну і методичну діяльність з однієї або кількох споріднених спеціальностей, спеціалізацій чи навчальних дисциплін і здійснює наукову, науково-дослідну та науково-технічну діяльність за певним напрямом.
1.2. Кафедра створюється за умови, якщо до її складу входить не менше ніж п’ять науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менше ніж три з яких мають науковий ступінь або вчене звання. Рішення про створення кафедри приймає Вчена рада університету. На підставі цього рішення ректор видає наказ про створення кафедри.
1.3. Кафедра входить до складу інституту (факультету). Штат кафедри складають науково-педагогічні працівники, наукові співробітники, інженерно-технічні працівники, навчально-допоміжний персонал.
Штатний розпис кафедри затверджує ректор (перший проректор) університету.
1.4. Керівництво кафедрою здійснює завідувач кафедри, який має вчене звання або науковий ступінь і стаж науково-педагогічної роботи не менше п’яти років. Завідувач випускової кафедри повинен мати вчене звання професора або науковий ступінь доктора наук.
Завідувач кафедри обирається на цю посаду за конкурсом Вченою радою університету. Із завідувачем кафедри укладається контракт строком на сім років.
Заміщення посад науково-педагогічних працівників проводиться відповідно до «Положення про обрання та прийняття на роботу науково-педагогічних працівників Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут».
2. Основні напрямки та завдання діяльності кафедри

2.1. Основні напрямки
Основним напрямками діяльності кафедри є:
– навчальна робота;
– методична робота;
– науково-інноваційна робота;
– організаційна робота;
– виховна робота;
– міжнародна діяльність.
2.2. Основні завдання
У навчальній роботі:
– організація та проведення навчального процесу за певними формами навчання (денна; вечірня; заочна, дистанційна; екстернатна), формами організації навчального процесу (навчальні заняття, самостійна робота, практична підготовка, контрольні заходи) і видами навчальних занять (лекції, практичні, лабораторні, комп’ютерні практикуми, семінарські, індивідуальні заняття, консультації) з навчальних дисциплін кафедри відповідно до навчального плану певної спеціальності і програм навчальних дисциплін;
– забезпечення високої якості навчального процесу відповідно до стандартів вищої освіти та нормативних документів з організації навчального процесу;
– удосконалення змісту навчання із врахуванням сучасних досягнень науки, техніки, технології та виробництва;
– впровадження прогресивних методів і сучасних інформаційних технологій навчання;
– удосконалення методів оцінювання якості навчального процесу, проведення заліків, екзаменів та атестації студентів, участь у проведенні ректорського контролю;
– організація та проведення практик і дипломного проектування*;
– організація та проведення державної атестації випускників, забезпечення ефективної роботи державних екзаменаційних комісій*;
– організація та проведення вступних випробувань на навчання за освітньо-кваліфікаційними рівнями (ОКР) «спеціаліст» і «магістр»**;
– проведення вступних екзаменів до аспірантури та кандидатських екзаменів.

У методичній роботі:
– розроблення структурно-логічних схем, навчальних і робочих навчальних планів зі спеціальностей різних освітньо-кваліфікаційних рівнів *;
– розроблення навчальних і робочих програм навчальних дисциплін (кредитних модулів) кафедри, наскрізних програм та програм практик;
– розроблення тематики курсового й дипломного* проектування;
– видання підручників, навчальних посібників, методичних розробок, рекомендацій, вказівок, курсового й дипломного* проектування, а також іншої навчальної літератури, засобів навчання та навчального обладнання за профілем кафедри;
– розроблення засобів діагностики навчальних досягнень (тестові завдання, питання для виконання модульних контрольних робіт, екзаменаційні білети тощо) та рейтингових систем оцінювання;
– розроблення і впровадження в навчальний процес нових:
– лабораторних робіт;
– комп’ютерних практикумів;
– технічних засобів навчання, діючих зразків, наочного обладнання та зразків, пакетів прикладних програм;
– рецензування та експертиза навчально-методичних матеріалів;
– проведення експертизи конкурсних дипломних проектів (робіт);
– розроблення складових стандартів вищої освіти за напрямами підготовки та спеціальностями кафедри *;
– проведення заходів з підвищення педагогічної майстерності викладачів;
– участь у розробленні та своєчасному переробленні інформаційних пакетів ECTS факультетів (інститутів).

У науково-інноваційній роботі:
– організація та підготовка наукових кадрів вищої кваліфікації (підготовка аспірантів, докторантів, здобувачів, підготовка до захисту кандидатських і докторських дисертацій у тому числі і серед іноземних громадян, надання рекомендацій до груп наукового резерву студентів випускних курсів, магістрів; надання рекомендацій до вступу до аспірантури та докторантури; затвердження тем дисертацій; попередня атестація аспірантів і здобувачів; попередня рекомендація завершених дисертацій до захисту);
– обговорення та висунення кандидатів на отримання вчених і почесних звань;
– організація та створення умов для проведення НДДКР за профілем кафедри. (Підготовка матеріалів на отримання фінансування НДДКР, тендерних пропозицій на виконання НДДКР. Проведення фундаментальних досліджень і розробок за держбюджетною тематикою. Проведення розробок і досліджень за заявками підприємств, організацій; державними програмами; замовленнями міністерств і відомств. Виконання робіт за міжнародними контрактами. Проведення пошукових (ініціативних) досліджень. Підготовка звітів з НДДКР, та з наукової роботи кафедри. Підготовка інноваційних проектів для наукового парку «Київська політехніка»);
– організація маркетингу та просування на ринки результатів виконання НДДКР. Висунення матеріалів робіт на Державну премію України в галузі науки і техніки. Впровадження результатів розробок у виробництво та в навчальний процес. Перевірка та експериментальне впровадження пошукових наукових розробок. Підготовка охоронних документів на об’єкти інтелектуальної власності, підготовка до продажу ліцензій;
– організаційне забезпечення з підготовки та видання публікацій (монографії, словники, довідники, ДСТУ, наукові журнали, статті, доповіді тощо). Підготовлення, сертифікація електронних публікацій. Експертиза/рецензування: НДДКР, авторефератів, дисертацій, наукових видань, статей тощо, опонування дисертацій);
– організація, проведення та участь у (всеукраїнських, університетських) наукових семінарах, конференціях, виставках (вітчизняних, наукового парку);
– створення умов для залучення студентів до наукової роботи (керівництво студентами, які беруть участь у: виконанні НДДКР, студентських наукових гуртках, конструкторських бюро, наукових конференціях, семінарах. Підготовка студентів до участі у міжнародних і Всеукраїнських олімпіадах. Обговорення та організація участі магістерських робіт і дипломних проектів спеціалістів у конкурсах університету та Всеукраїнських конкурсах студентських НДР);
– ефективне використання творчого потенціалу викладачів і наукових співробітників кафедри у вирішенні актуальних проблем науки, техніки, технології.

В організаційній роботі:
– формування кадрового складу та штатного розпису в межах затверджених фондів і нормативів для усіх категорій;
– формування розкладу занять спільно з деканатом інституту (факультету);
– створення умов для професійного росту студентів і співробітників кафедри, задоволення потреб особистості в інтелектуальному, культурному, моральному та фізичному розвитку;
– організація та контроль проведення науково-педагогічними працівниками кафедри занять, практик та ін.;
– встановлення творчих зв’язків з вищими навчальними закладами, галузевими організаціями, підприємствами, науково-дослідними інститутами, іншими підприємствами та організаціями незалежно від форм власності (у тому числі з іноземними);
– сприяння в перепідготовці та підвищенні кваліфікації науково-педагогічними працівниками кафедри та контроль цих заходів;
– організація та проведення методичних, науково-методичних та наукових семінарів, конференцій тощо;
– організація співпраці з кафедрами, які викладають навчальні дисципліни, що забезпечують навчальний процес кафедри;
– організація заходів із профорієнтації та залучення осіб на навчання за напрямами підготовки і спеціальностями кафедри*;
– організація заходів із залучення осіб на післядипломну підготовку та підвищення кваліфікації*;
– організація систематичного зв’язку з випускниками університету, у тому числі і аспірантами кафедри*;
– підготовка договорів на проведення практики*;
– підготовка документів щодо працевлаштування випускників*;
– підготовка ліцензійних та акредитаційних справ зі спеціальностей*;
– організація висвітлення результатів діяльності кафедри на інформаційних стендах і в засобах інформації;
– організація створення і супроводження веб-сайту кафедри,
– організація наповнення змістом, повнотою та актуальністю веб-сайту кафедри та інших інформаційних ресурсів, які створені для висвітлення та супроводження діяльності кафедри в мережі Інтернет;
– організація навчально-наукової роботи науково-педагогічних працівників зі студентами через веб-сайт кафедри;
– участь співробітників кафедри у роботі експертних рад, комісій, робочих груп тощо МОН України, ВАК України, спеціалізованих радах із захисту дисертацій доктора та/або кандидата наук, університету, факультету (інституту);
– визначення рейтингу науково-педагогічних працівників кафедри.

У виховній роботі:
– здійснення комплексу заходів, спрямованих на виховання високорозвиненої особистості в дусі українського партріотизму і поваги до Конституції України в умовах розвитку української державності;
– призначення та організація роботи кураторів академічних груп*;
– проведення заходів з дотримання студентами законодавства України, морально-етичних норм поведінки як в університеті, так і за його межами, дбайливого ставлення до майна університету (будівель, приміщень, меблів, обладнання, інвентарю, навчальних видань, приладів та ін.);
– проведення заходів з впровадження в студентському середовищі здорового способу життя;
– підвищення духовного та культурно-освітнього рівня студентської молоді.

У міжнародній діяльності:
розробка та реалізація комплексу заходів з інтеграції в міжнародний освітньо-науковий простір:
– вивчення міжнародного досвіду підготовки фахівців за профілем кафедри та його використання в навчальному процесі;
– організація обмінних практик зі спорідненими кафедрами університетів-партнерів;
– інформаційно-рекламна робота з набору на навчання іноземних громадян та забезпечення підготовки фахівців з числа іноземців;
– участь у виконанні науково-технічних робіт на замовлення або за участі іноземних партнерів;
– участь у виконанні міжнародних проектів, програм;
– організація зв’язків з іноземними випускниками кафедри, підтримання бази даних іноземних випускників кафедри (за їх наявності);
– сприяння вивченню та використанню науково-педагогічними і науковими працівниками кафедри англійської мови;
– участь у міжнародній інтеграції у сфері підготовки кадрів шляхом реалізації програми «Подвійний диплом»;
– організація, участь у міжнародних конференціях, семінарах, конкурсах, виставках;
– забезпечення надходжень від різних форм зовнішньоекономічної діяльності.
3. Організація роботи кафедри

3.1. Робота кафедри організується і здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту» і «Про вищу освіту», Положення про державний вищий навчальний заклад, Статуту Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут», Положення про інститут (факультет), до складу якого входить кафедра, нормативних актів Міністерства освіти і науки України та НТУУ «КПІ», а також цим Положенням.
3.2. Діяльність кафедри здійснюється на підставі щорічного плану роботи кафедри, що охоплює напрямки й завдання, зазначені в п. 2 цього Положення. План роботи кафедри обговорюється і затверджується на її засіданні.
3.3. Основні питання діяльності кафедри обговорюються на засіданні кафедри, рішення якого є обов’язковим для виконання її співробітниками.
3.4. Засідання кафедри проводяться не рідше ніж один раз на місяць.
3.5. У засіданні кафедри беруть участь науково-педагогічні та наукові працівники кафедри. Засідання кафедри вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше ніж дві третини зазначених працівників, а рішення кафедри приймаються простою більшістю голосів.
Засідання кафедри оформлюється протоколом, який підписується завідувачем кафедри (за відсутності завідувача – його заступником) і вченим секретарем кафедри.
3.6. На засідання кафедри можуть бути запрошені інші працівники кафедри, а також працівники інших кафедр і вищих навчальних закладів, підприємств, установ та організацій.
4. Структура кафедри

Кафедра може мати навчальні лабораторії, кабінети та інші підрозділи, що забезпечують її навчальну, наукову й виховну роботу.
Структура кафедри затверджується ректором університету.
5. Права та обов’язки співробітників кафедри

Права та обов’язки співробітників кафедри визначаються чинним законодавством України, Статутом НТУУ «КПІ», Правилами внутрішнього розпорядку НТУУ «КПІ» та відповідними посадовими інструкціями.
6. Документація кафедри

6.1. Документація навчально-організаційного забезпечення:
– положення про кафедру;
– штатний розпис кафедри;
– графіки щорічних відпусток працівників кафедри;
– графіки навчального процесу за всіма формами навчання;
– план роботи кафедри;
– дані для розрахунку обсягу навчальної роботи кафедри на поточний рік (від деканатів-замовників навчання);
– розрахунок обсягу навчального навантаження кафедри на поточний рік;
– план навчального навантаження науково-педагогічних працівників кафедри на поточний навчальний рік;
– звіт про виконання навчального навантаження науково-педагогічними працівниками кафедри за попередній навчальний рік;
– індивідуальні плани роботи викладачів;
– графік підвищення кваліфікації викладачів;
– розклад занять викладачів;
– графік зайнятості лабораторій кафедри;
– графік консультацій викладачів;
– протоколи засідань кафедри;
– звіт кафедри про роботу за минулий навчальний рік;
– журнал закріплення за студентами тем (варіантів) індивідуальних семестрових завдань з дисциплін;
– журнали обліку виконання студентами лабораторних робіт (комп’ютерних практикумів);
– журнали обліку виконання контрольних робіт та індивідуальних завдань студентами-заочниками та екстернами;
– екзаменаційні (залікові) роботи студентів за минулий навчальний рік;
– курсові проекти (роботи), дипломні проекти (роботи) (за їх наявності); відповідно до «Інструкції з обліку та зберігання дипломних (курсових) проектів (робіт) в університеті»).
6.2. Навчально-методична документація:
– навчальні і робочі навчальні програми дисциплін кафедри;
– інструктивно-методичні матеріали до семінарських, практичних, лабораторних занять, комп’ютерного практикуму та самостійної роботи студентів з дисциплін;
– індивідуальні семестрові завдання з навчальних дисциплін, у тому числі тематика курсових проектів і робіт;
– комплект контрольних завдань з навчальних дисциплін для перевірки рівня засвоєння студентами окремих модулів навчального матеріалу та критерії оцінки рівня підготовки студентів;
– екзаменаційні білети та/або комплект контрольних завдань для семестрового контролю з дисциплін (кредитних модулів);
– положення про порядок розрахунку рейтингу студентів з кредитних модулів (дисциплін);
– методичні вказівки для студентів щодо самостійної роботи студентів, виконання індивідуальних завдань (курсових і дипломних проектів, розрахунково-графічних робіт, рефератів тощо);
– навчально-методичні документи з усіх спеціалізацій, закріплених за кафедрою;
– у разі необхідності, інші документи за рішенням кафедри, наприклад, графік самостійної роботи студентів (виконання контрольних робіт, здавання домашніх завдань, курсових проектів та ін.);
– галузевий стандарт вищої освіти відповідної спеціальності (напряму підготовки), що містить освітньо-кваліфікаційну характеристику, освітньо-професійну програму підготовки, засоби діагностики та їх варіативні частини*;
– навчальні й робочі навчальні плани підготовки фахівців відповідних ОКР*;
– навчальні програми з усіх дисциплін навчальних планів (електронні версії)*;
– наскрізні програми практик і програми практик*;
– програми державних екзаменів (за їх наявності)*;
– індивідуальні навчальні плани студентів*;
– накази про закріплення за студентами тем дипломних проектів (робіт)*;
– вимоги до дипломних проектів (робіт) випускників відповідних ОКР*.
7. Майно та кошти кафедри

За кафедрою з метою забезпечення діяльності, передбаченої цим Положенням, закріплюються на правах оперативного управління приміщення, обладнання та інше необхідне майно.
Кафедра в межах її майнового комплексу відповідає за належний стан аудиторного та лабораторного фонду, а також за цільове використання приміщень. Фінансування кафедри здійснюється в межах коштів відповідного факультету (інституту). Кафедра самостійно розпоряджається відповідними коштами згідно із структурою видатків відповідно до чинного законодавства.

Вівторок, Березень 31, 2009 - 02:00

Якщо ви помітили помилку, виділіть слово, що містить цю помилку та натисніть Ctrl+Enter. Дякуємо за вашу допомогу

Scholarly Lite is a free theme, contributed to the Drupal Community by More than Themes.